חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
קארדקום סליקת אשראי בטוחה

סליקת אשראי בטוחה

שתפו עם חברים

חברות האשראי מציעות היום לאתרי מסחר אלקטרוני בדיקה של 3 הספרות האחרונות בגב הכרטיס אשר נקראות CVV2 במעמד חיוב הלקוח . הדבר מונע את האפשרות של שימוש לרעה במספרי כרטיסי אשראי אשר מסתובבים בכל מסעדה, סופרמרקט, תחנת דלק וכו' ודורש מהצרכן אשר מבקש לרכוש באמצעות האינטרנט להחזיק את כרטיסו פיזית ביד בעת הרכישה. נוהל זה צמצם משמעותית את השימוש לרעה בכרטיסי אשראי באתרי סחר אלקטרוני.

איך מזהים עסקה חשודה?
ישנם סימנים מזהים של משתמשים בכרטיס אשראי גנוב שניתן לזהות מראש ולהימנע מהן, סוחר אשר יפנים סימנים אלו וינהיג נהלים מתאימים בעסקו יצמצם לחלוטין את הפגיעה מהונאות.

דוגמאות לעסקאות חשודות:
סבירות ההזמנה – יש לבדוק בדיקת סבירות לכל הזמנה והזמנה בטרם המשלוח. כאשר ההזמנה בעלת נפח גדול או כוללת פריטים רבים אשר אין כל קשר בניהם, הדבר עלול להעיד על ניסיון הונאה.

לקוח חדש – הזמנת לקוח חדש צריכה להיבדק היטב.

מקום האספקה – כאשר כתובת מקום האספקה לא ברורה ומדויקת כגון : בניין משרדים, מוסד לימודי, בית מלון, רחוב ללא מספר בית, צומת רחובות וכו'.

טלפונים בהולים – כמעט תמיד יתקשר המזמין לוודא כי ההזמנה נקלטה, ינסה להפעיל לחץ לקבל את המוצר מהר, יבקש לשנות את כתובת מקום האספקה וימשיך להתקשר גם לאחר שההזמנה יצאה לדרכה בניסיונות לזרז ו/או לשנות כתובת.

חוסר התאמה – חוסר התאמה בין פרטי המזמין לפרטי המשלם ופרטי כתובת האספקה יכול להעיד גם על אפשרות להונאה.

מה עושים?
לעולם אין לאשר בקשה טלפונית לשינוי כתובת להזמנה שבוצעה באמצעות אתר אינטרנט. אם ההזמנה טרם יצאה לדרכה, מומלץ להגיד ללקוח כי הזמנתו מבוטלת ולשלוח אותו חזרה לאתר שיזמין מחדש עם פרטי כתובתו החדשה.

1. יש להימנע משינוי כתובת מקום האספקה גם אם ההזמנה כבר יצאה לדרכה.

2. אין לשלוח לכתובת לא ברורה, יש להתקשר ללקוח ולבקש כתובת מדויקת, כגון מספר הבית, שם המשרד, שם המחלקה בארגון או המוסד וכן' אם במהלך השיחה החשד גובר יש לבטל את ההזמנה ולבקש מהלקוח שיזמין מחדש עם כתובת תקינה.

3. ביטול ההזמנה כמופרט בסעיפים הקודמים והבקשה להזמנה מחודשת נועדו להקשות על הלקוח, לגרום לו להבין כי חושדים בו ולאפשר שהות נוספת לבדיקה מול חברת האשראי.

4. בחלק מחברות האשראי ניתן לבטח עסקה חשודה ולאמת נתונים.

רוצים לדעת עוד? הכנסו לעמוד המונחים הגדול של קארדקום ותקבלו מענה על כל השאלות!

שתפו עם חברים

מאמרים נוספים

Call Now Button